Brev:
Sjatspiser og sjatsover
27. oktober 2021
Alder:
4 mdr.
Sjatspiser og sjatsover
Hej Helen
Min dreng sover fint om natten. Gerne 5-6,5 time + 3-4 timer. Hvorefter han så nogle gange ammer lidt hyppigt tidlig morgen. Men så starter "balladen" med amninger ofte hver time og sover så kun 3 x 1/2 time om dagen. Han nægter (oftest) flaske og vil heller ikke tage grød.
Jeg har suppleret med hvad der svarer til ca. 1-1½ flaske i døgnet fra han var ca 1 måned gammel, og for ca. 3 uger siden er han begyndt at afvise flaske, så han kun bliver suppleret med måske 30 ml i døgnet. Han har ikke taget på i 3 uger. Jeg har forsøgt med grød. Det gik fint 3 dage, hvor han tog 1-4 små teskeer. Derefter vil han ikke længere grød.
De hyppige amninger har næsten været et problem siden han var ca 1½ måned gammel. I desperate forsøg på at få ham til at tage store portioner, har jeg derfor forsøgt at supplere mange måltider op med flaske, men han har altid afvist at spise mere, og derfor er det endt med at det kun har været een, maks to af flaskerne, som han har accepteret. Så han har været vant til at blive tilbudt en flaske efter hvert måltid, som han så takker nej til.
I starten kæmpede han med mit lidt for voldsomme nedløb. Det tog lang tid for ham at vænne sig til. Nu er det som om han kun gider nedløbet og så ikke gider sutte mere derefter, så vil han hellere vente til han kan genaktivere det.
Han har fået klippet tungebånd. Hvis jeg kunne, gjorde jeg ham til flaskebarn, for jeg orker ikke mere. Men han nægter jo flaske så....
Han har fra starten nægtet vikle, sut og bæresele og barnevogn.
Vi er begyndt at putte i barnevognen om dagen, og det har betydet at han sjældent tager en længere lur, men kun om formiddagen.
Håber du kan finde nogen løsninger